Támogatják a diaszpórában élő magyarság anyanyelvi kultúrájának fenntartását

/ Ábrahám Dolli Csilla /
abraham.dolli.csilla képe
Ábrahám Tibor, a Magyar Diaszpóra Tanács kanadai társelnöke január 8-án hívta össze a vancouveri magyar oktatási intézmények vezetőit, hogy tételesen egyeztessék: pontosan mire is fordítják majd a nemzetpolitikai államtitkárság anyagi támogatását, amelyet dr. Szilágyi Péter, nemzetpolitikáért felelős helyettes államtitkár október 22-i látogatása során jelentett be.
iskola

A megbeszélésre a Magyarok Nagyasszonya Egyházközösség egyik termében kerül sor, a vasárnapi istentisztelet után. A Szent László Iskolát Kalmár László igazgató, a Kálvin Oktatási Szövetséget pedig Demeter Zelma igazgatónő és Németh Zoltán alelnök képviselte, de jelen volt még Szamosközi Gabriella, a cserkészet vezetője, Balai Anna és Molnár Katalin tanítók, továbbá a két vancouveri KCSP ösztöndíjas: Éles Gergő Péter és Ábrahám Dolli Csilla.

Mielőtt pontról-pontra végigvették volna a tervezett kiadásokat, a katolikus és a református oktatási intézmények vezetői több olyan kezdeményezést is felvetettek, amelyekhez elengedhetetlen az iskolák példamutató összefogása. Többek között egyöntetűen szorgalmazták, hogy nyár végén létrejöhessen egy tábor, amely a nyugat-kanadai gyerekeknek és szülőknek nyújtana felejthetetlen élményt.

A vezetők fontosnak tartották, hogy a gyerekek által kedvelt kézműves foglalkozások hangsúlyosabb szerepet kapjanak, ezért tavasszal már minden bizonnyal sor kerül egy újabb fazekas órára, hiszen óriási volt az érdeklődés.

A pedagógusok szeretnék, ha a bábszínházhoz szükséges kellékek mielőbb rendelkezésre állnának, és az iskolák abban is megegyeztek, hogy költségtakarékos megoldás, ha a megvásárolt paravánt felváltva használná a két intézmény.

A vezetők által benyújtott – tervezett – vásárlási listán a sportjátékok, iránytűk, egyenruhák, könyvek és bábuk mellett egyéb technikai eszközök is szerepeltek, amelyek nagy segítséget nyújtanak ahhoz, hogy megfelelő színvonalú oktatásban legyen részük azoknak a magyar diákoknak, akik elengedhetetlenül fontosak a diaszpórában élő magyarság anyanyelvi kultúrájának fenntartásában. Ez a fajta együttműködés az anyaországgal, kifejezetten előremutató, gyakorlati és remélhetően gyümölcsöző is lesz.