Online, játékos foglalkozások és tanórák óvodásoknak és iskolásoknak Floridában

Itt is elkezdődött a virtuális oktatás

/ Kiss Katinka /
kiss.katinka képe
A koronavírus által kialakult helyzet miatt egy ideje már megszűnt a gyermekek oktatása Floridában.Jelenleg tavaszi szünet van még egy-két intézményben, de néhány iskolában már elindultak az online órák. Az intézményekben bevezették az online oktatást. Úgy gondoltuk, hogy a magyar gyermekeknek is nagyon fontos, hogy tovább tudjanak haladni a tananyaggal, illetve kapcsolatban maradjanak egymással.
Készen lett az ovis feladat megoldásaEmma is nagyon ügyesen figyel!Néptánc óra KatinkávalNimi is nagyon koncentrál- online rajz óra

A koronavírus által kialakult helyzetben bezártak és szünetet rendeltek el az oktatási intézmények, többek között a Mákvirágok Magyar Óvoda és Kisiskola is Orlandóban. Nagyon sokat tanakodtunk a pedagógusokkal, hogy mi legyen, hiszen nem szerettük volna, ha a gyerekek nincsenek közösségben, nem haladnak a tananyaggal és nem gyakorolják a nyelvet. Múlt héten esténként mindig különböző online felületet próbáltunk ki a pedagógusokkal és szülőkkel, hogy megállapítsuk, melyik lesz a legjobb az órák lebonyolításához. Amint kiválasztottuk a legjobbat, elkezdtük a stratégiát és a tematikát kidolgozni. Nem volt könnyű, hiszen ilyen helyzetben még egyikőnk sem volt.

Ami számomra nagyon fontos kérdés volt, hogy legyen online e-óvoda. Szerencsére többen úgy láttuk, hogy szükség van a kicsiknek is a kapcsolattartásra. Az óvodás korosztállyal sokszor együtt voltam hétvégenként és úgy véltem, hogy azok a szombati együtt töltött órák, fejlődésileg mindig hozzá adtak a gyerekek életéhez. Nekik még nehezebb a nyelvtanulás, mert nincsenek még annyira tisztában a nyelv értékével és a biztonságot adó angol mellett még nem teljesen értették – főleg azok, akiknek egyik szülője angol anyanyelvű –, hogy miért is kell a magyart tanulni és használni? 

Maga a módszer kitalálása volt a legnehezebb. Arra rájöttünk, hogy őket ott tartani a kamera és a képernyő előtt lehetetlen, ezért különböző alternatív módszerekkel próbálkozunk. Az első héten mesét olvastam nekik online és a meséhez kapcsolódó feladatokat kellett megcsinálniuk. A következő héten már egy kis játékos, mondókás néptánc foglalkozással is készülök. Véleményem szerint, illetve az eddigi tapasztalat is azt mutatja, hogy a szülők örültek a mesének és ahhoz kapcsolódóan küldték is a kért feladathoz a megoldást. 

A nagyobb gyermekeknek is rendes iskolai napot szerveztünk. A legnagyobb korosztály a Magyar Gyerek Verseny feladatait készítette el, majd utána a kisiskolás korosztállyal együtt csatlakoztak hozzám néptánc órára. Hihetetlenül jól esett, hogy ennyien részt vettek az órán és nagyon ügyesen figyeltek és táncoltak. Nem gondoltam volna, hogy valaha az online néptánc óra működni fog. Jövő héten is természetesen velük folytatom. Ezt követően a nagyiskolások online kézügyesség fejlesztésen vettek részt, ahol Anikó tanított nekik a rajzolás területén különböző technikákat.

A kisiskolások magyar nyelvórával folytatták, ahol nagyon sokan vettek részt és haladtak tovább az anyaggal Viki vezénylése alatt. A gyerekek nagyon türelmesek voltak. Természetesen , nem meglepő módon megvoltak az óra elején az "öröm percek", amikor már több mint két hét szünet után meglátták egymást és bohóckodva meséltek és örvendeztek egymásnak. Teljesen természetes és helyénvaló. Ami már most, az első órán meglátszott, hogy a gyerekek kötődnek egymáshoz, a tanáraikhoz és hiába van szünet, vágynak egymás társaságára és a magyar közösségre. Remélem, hogy minél hamarabb ismét közösségben lesznek és személyesen is megölelgethetik egymást és játszhatnak is együtt. Kívánom minden iskolának, óvodának, hogy legyenek erősek! Higyjenek magukban, mert működni fog!

Az online órákat továbbra is folytatjuk, amíg vissza nem áll az intézmények szokásos rendje.

Mindenkinek kitartást és jó egészséget kívánok ebben a helyzetben!