Élő, közvetlen gyermekfoglalkozás a karantén után

Színek tanulása, újra ismerkedés a Hóvirág és Tulipán csoport tagjaival.

/ Mostafa Nóra Farida /
mostafa.nora.farida képe
Öt hónap szigorú szociális távolságtartás, online életre berendezkedett hétköznapok után az Uruguayi Magyar Otthon megtette az első lépéseket az "azelőtti " élethez való visszatéréshez.

Márciusban mindössze egy héten át tarthattam a 3-6 éves korú gyermekeknek személyes foglakozásokat, majd online folytattuk a munkát.

Zoomon keresztül heti rendszerességgel egy órás foglalkozásokat tartottunk egy hónapon át. Az egy órás foglalkozásokat két spanyol anyanyelvű lánnyal együtt tartottuk, akik a fejlesztő és a kézműves játékokért feleltek. Egy óra nagyon rövid idő hatékony fejlesztő és nyelvi foglalkozások megtartására. A gyerekekkel való online tevékenység volt a legnehezebb, mert a játékosságra, élményekre alapozott tanítás módszerei közvetlen kapcsolatot igényelnek. Ugyanakkor a 3 - 6 éves korosztály figyelmét egy órán keresztül lekötni hosszú idő online térben. A helyzetet tovább nehezítette az internet terheltsége, elcsúszott hang, lefagyott kép, a felnőtt támogatás biztosítása egyénenként. Végül a mentorokkal arra jutottunk, hogy a hatékony munkavégzés érdekében ezzel a korosztállyal érdemesebb megvárnunk a személyes kapcsolatra épülő órákat.

Augusztus első hetében valósulhatott ez meg.  A közel félévnyi online életre berendezkedett hétköznapok után az Uruguayi Magyar Otthon közössége számára kezdetben szokatlanul új volt a helyzet.  Mindannyiunk örömére újra élővé, közvetlenné vált a kapcsolatunk, hiszen márciusban mindössze egy héten át tarthattam személyes foglalkozásokat. Sikerült az óráimat újból elindítani és folytatni a munkát az eredetileg tervezettek szerint.

A Hóvirág és Tulipán csoportokban négy hónapos szünet után a foglalkozásokat újra ismerkedéssel kezdtük, majd játszottunk és a színek neveivel ismerkedtünk magyarul. A gyerekek a képen is szereplő színes szőnyegen mindig az adott színre helyezték a bal vagy jobb lábukat, kezüket a feladatnak megfelelően. Egy másik játékhoz egy kör alakú szőnyeget használtunk, amin különböző színárnyalatok mellé ülhettek a gyerekek és minden fordulóban két adott színnél ülőnek helyet kellett cserélnie.

A gyerekek élvezték a játékot, mi pedig az uruguayi tanárnőkkel örömmel állapítottuk meg, hogy élőben mennyivel könnyebb a fejlesztő és nyelvi feladatokat játékokkal szórakoztatóbbá tenni.