Így vészeltük át a karantént Perthben

/ Csekő Eszter /
cseko.eszter képe
Az első szombati órán, március 14-én vehettem részt az alsó tagozatos csoportban. Az első két hétben még minden a megszokott módon zajlott. Öröm volt találkozni a gyerekekkel, sajnos ezt követően csak kamerán keresztül nyílt lehetőség az oktatásra.
Magyar zászlók büszke bemutatása az óra végénOnline magyar népdal hallgatás Interaktív feladatok az iskola e-learning honlapján keresztül

A szombati tanórán a március 15-ei forradalomról és szabadságharcról tartottunk megemlékezést a gyerekekkel. Különböző feladatokon keresztül ismerkedtünk meg a nemzeti ünnep szimbólumaival és mozzanataival. Az óra végén felolvastuk a Nemzeti dalt, majd magyar zászlót barkácsoltunk színes papírból, kokárdával díszítve. Pozitív visszajelzés, hogy a gyerekek ismerik a magyar nemzeti ünnepeket. Az óra alatt a kommunikáció mindvégig magyar nyelven zajlott. Semmi kétségem afelől hogy, ezek a gyermekek a legjobb kezekben vannak a Nebuló Magyar Iskolában.

Ezt követően rövidesen előállt a B terv a járvánnyal kapcsolatos szigorítások miatt. A Nebuló Magyar Iskolában minden második szombaton a tanulásé a főszerep, amely rendeltetés szerűen az Our Lady of Good Counsel Iskola tantermeiben zajlik. A további hétvégéken pedig online, a moodle platform segítségével egészül ki a fizikális tanóra különböző gyakorló-, és ellenőrző feladatokkal. Annak ellenére, hogy a Nyugat-Ausztráliai hatóságok nem vezettek be intézkedéseket a helyi iskolák bezárásával kapcsolatosan, a szülőkkel közösen az a megállapodás született, hogy az órákat minden szombaton online tartjuk meg. A tanítás tehát a Zoom oktatási célra létrehozott elektronikus osztálytermeiben jött létre.

Azóta már 2 virtuális találkozáson vagyunk túl a gyerekekkel. Öröm volt látni, ahogy a diákok figyelemmel kísérik végig a rövidített tanórákat. Nem nehezíti meg a hatékony tanulást a „social distancing” azaz a távolságtartás sem. A gyermekek könnyedén veszik ezeket az akadályokat.

Ami pedig bennünket, oktatókat illet, azt gondolom a rendkívüli helyzet egy új rendszer kiépítésére kényszerít bennünket. Hiszem, hogy ez is hozzásegít minket egy modernebb, innovatívabb pedagógiai eszközökkel felszerelt oktatási módszerhez, amelyet bátran és tapasztalattal használhatunk majd akkor is, amikor újra visszatér minden a régi kerékvágásba.