A guildfordi Magyar Iskola a kialakult helyzethez igazította működését és több módon is biztosítja a folyamatos tanulást diákjai számára.
A személyes élmény alapú tanulást az otthoni és a virtuális távtanulás váltotta fel, amelyben jelentős szerepet kaptam én is, mint KCSP ösztöndíjas, és kamatoztatni tudom tanítói, tanítási tapasztalatomat.
Az iskola facebook oldalán https://www.facebook.com/pg/HCAGuildford/events/?ref=page_internal több „Otthoni családi magyar óra” található, amelyek témái igazodnak az iskola tantervéhez, ahová folyamatosan töltenek fel releváns anyagokat az otthoni foglalkoztatáshoz, minden korosztály számára.
A héten lesz az édesanyák köszöntése, ez lesz a legközelebbi témánk az óvodai és az iskolai csoportokban is. A kisebb korosztály számára, az általam összeállított otthoni foglalkoztatási csomagban is szerepelni fog ez a téma, emellett szerkesztem még a felnőtteknek szóló magyar, mint idegen nyelv oktatási anyagot is a megadott tematika szerint. Kollégáimmal a Kőrösi Programban továbbra is töretlenül igyekszünk segíteni diaszpóra közösségeinket. Számunkra is nehéz volt lelkileg a hirtelen váltás, de amit tehetünk, alkalmazkodunk, és próbáljuk mi is a maximumot kihozni az új körülmények adta lehetőségekből. Az Egyesült Királyság ösztöndíjasaiként folyamatosan tartjuk egymással is a kapcsolatot, megosztva fontosabb aktuális információkat, fejlesztő-kreatív ötleteket az oktatói digitális programokhoz, tanítási anyagokhoz.
Az angol kormány kora májusi döntésének függvényében tervezett május 30-ára meghirdetett, a guildfordi Magyar Iskola által szervezett gyereknapi kirándulás programot mindenki várja már. Addig még az is lehet, hogy az iskolák is kinyitnak. Minden nagyon képlékeny. Várunk, bizakodunk, és addig is rendíthetetlenül folyik az erőfeszítés iskolai és családi részről, hogy a Magyarországtól távolabb élő, magyar gyökerekkel rendelkező gyermekek és a tanulni vágyó felnőttek időről időre, játékos és érdekes keretek között sajátítsák el és gyakorolják magyar nyelvünket.
Motiváció minden egyes feladat és megoldás, minden egyes online tanóra, és talán hamarosan visszazökken minden, hogy a beiratkozott növendékek végre újból élőben lehessenek részesei a közösségi tanulás jótékony hatásának, a közös energiáknak.
A karantén ideje alatt az iskola részt vett a MAOSZ 'Számomra' pályázatában. A pályázati felhívás a Nagy-Britanniában élő magyarokhoz szólt, és arra kereste a választ, hogy "mit jelent nekik magyarnak lenni". Fotó, rajz és irodalmi kategóriákban lehetett beküldeni a pályaműveket. A guildfordi Magyar Iskola négy egyéni pályázatot küldött be, illetve az alapivány minden tagja nevében az idei március 15-ei műsorukkal pályáztak. Erről a képes beszámolót az alábbi linkeken találhatják meg.
1848-49 hőseire emlékezve : https://www.facebook.com/pg/HCAGuildford/photos/?tab=album&album_id=3643016832407404 , https://www.facebook.com/254567547919033/videos/526652061597707/.
FOTÓ: Fotó, egyéni – Daniela, 14 éves, London (Mellékletben megtekinthető)
Ilyen válságos időkben is jó érezni, hogy itt a kinti magyarság körében is számíthatunk egymásra, a támogatásra, és hogy együtt megtaláljuk a megoldást gyermekeink számára, a kultúránk és nyelvünk megőrzése érdekében.
Április 25-én megkezdődött és májustól folytatódnak az online magyar órák is a guildfordi Magyar Iskola mind a 7 csoportjában, amik teljesen új dimenziót nyitnak meg a közös magyar tanulás és közösségépítés területén.
Az alapítvány facebook oldalán a kormány egyedülállóan átfogó támogatási rendszereiről is olvashatnak az oda látogatók: https://www.facebook.com/HCAGuildford/notes/
Új családokat is várunk szeretettel.
További információ:
maria.chambers@hcaguildford.org.uk
www.magyartanodaguildford.org.uk
https://www.facebook.com/HCAGuildford
https://www.facebook.com/HCAGuildford/events