Távoktatás a korona vírus idején Guildfordban

/ Kardulesz Rita /
kardulesz.rita képe
Március közepén, a világ más országaihoz hasonlóan az angol kormány a járvány terjedésének lassítása érdekében bezáratta az iskolákat, így a magyar hétvégi iskolák sem működhettek tovább.
Online magyar órák iskolásoknak és felnőtteknekpályaművek"Számomra" pályázat-GuildfordDaniela nyertes pályamunkája- egyéni fotó kategória (részlet a 7 diából)Daniela (14 éves)nyertes pályamunkája- egyéni fotó kategória (részlet a 7 diából)

A guildfordi Magyar Iskola a kialakult helyzethez igazította működését és több módon is biztosítja a folyamatos tanulást diákjai számára.

A személyes élmény alapú tanulást az otthoni és a virtuális távtanulás váltotta fel, amelyben jelentős szerepet kaptam én is, mint KCSP ösztöndíjas, és kamatoztatni tudom tanítói, tanítási tapasztalatomat.

Az iskola facebook oldalán  https://www.facebook.com/pg/HCAGuildford/events/?ref=page_internal  több  „Otthoni családi magyar óra” található, amelyek témái igazodnak az iskola tantervéhez,  ahová folyamatosan töltenek fel releváns anyagokat az otthoni foglalkoztatáshoz, minden korosztály számára.

A héten lesz az édesanyák köszöntése, ez lesz a legközelebbi témánk az óvodai és az iskolai csoportokban is. A kisebb korosztály számára, az általam összeállított otthoni foglalkoztatási csomagban is szerepelni fog ez a téma, emellett szerkesztem még  a felnőtteknek szóló magyar, mint idegen nyelv oktatási anyagot is a megadott tematika szerint. Kollégáimmal a Kőrösi Programban továbbra is töretlenül igyekszünk segíteni diaszpóra közösségeinket. Számunkra is nehéz volt lelkileg a hirtelen váltás, de amit tehetünk, alkalmazkodunk, és próbáljuk mi is a maximumot kihozni az új körülmények adta lehetőségekből. Az Egyesült Királyság ösztöndíjasaiként folyamatosan tartjuk egymással is a kapcsolatot, megosztva fontosabb aktuális információkat, fejlesztő-kreatív ötleteket az oktatói digitális programokhoz, tanítási anyagokhoz.

Az angol kormány kora májusi döntésének függvényében tervezett május 30-ára meghirdetett, a guildfordi Magyar Iskola által szervezett gyereknapi  kirándulás programot mindenki várja már. Addig még az is lehet, hogy az iskolák is kinyitnak. Minden nagyon képlékeny. Várunk, bizakodunk, és addig is rendíthetetlenül folyik az erőfeszítés iskolai és családi részről, hogy a Magyarországtól távolabb élő, magyar gyökerekkel rendelkező gyermekek és a tanulni vágyó felnőttek időről időre, játékos és érdekes keretek között sajátítsák el és gyakorolják magyar nyelvünket. 

Motiváció minden egyes feladat és megoldás, minden egyes online tanóra, és talán hamarosan visszazökken minden, hogy a beiratkozott növendékek végre újból élőben lehessenek részesei a közösségi tanulás jótékony hatásának, a közös energiáknak. 

A karantén ideje alatt az iskola részt vett a MAOSZ  'Számomra' pályázatában. A pályázati felhívás a Nagy-Britanniában élő magyarokhoz szólt, és arra kereste a választ, hogy "mit jelent nekik magyarnak lenni". Fotó, rajz és irodalmi kategóriákban lehetett beküldeni a pályaműveket. A guildfordi Magyar Iskola négy egyéni pályázatot küldött be, illetve az alapivány minden tagja nevében az idei március 15-ei műsorukkal pályáztak. Erről  a képes beszámolót az alábbi linkeken találhatják meg.

1848-49 hőseire emlékezve : https://www.facebook.com/pg/HCAGuildford/photos/?tab=album&album_id=3643016832407404 , https://www.facebook.com/254567547919033/videos/526652061597707/.

A MAOSZ  "Számomra" pályázat nyertes és beadott munkái címmel a facebook oldalukon is megtalálhatják az egyéni és az alapítványi pályamunkákat, melyekből kettő első helyezést ért el.
Eredményt április 17-én hirdettek. Sok szeretettel gratulálunk Alexandrának és Daniellának!

FOTÓ:  Fotó, egyéni – Daniela, 14 éves, London (Mellékletben megtekinthető)

IRODALOM: Irodalom I. helyezett – Alexandra, 17 éves, London
 
"Mit jelent számomra magyarnak lenni? Erre a kérdésre nehéz választ találni. Zengő nyelv, ami mézédesen röpköd a levegőben, nyári nap ami bearanyozza a tájat, fehér takaró alatt rejtőzködő Budai Hegyek, hosszan nyújtózkodó erdők, és egy kék, felhőtlen ég, amely a türkiz Balatonba folyik bele. Ezek a képek villannak fel előttem amikor Magyarországra és magyarságomra gondolok. Amikor még csak totyogó kislányként, először Angliába érkeztünk, a barátaim közül egyik sem hallott Magyarországról. Szinte attól a pillanattól fogva két gondolat fogalmazódott meg bennem. Először is az, hogy Magyarország, a gazdag történelmével és egyedi kultúrájával, viszonylag kicsi és kevésbé ismert országnak minősült a Nyugat szemében. Ez volt a magva annak a célnak amit csak jóval később tűztem magam elé: hazám kuriózumainak minél szélesebb körben való megismertetése az Egyesült Királyságban. Másodszor, Magyarország, az eldugott kincseivel, az én búvóhelyem lett. Most is, az iskolai év végén, a boldogsággal és nyugalommal teli nyári hónapokat a Balaton partján töltöm. Itt el tudok az év őrültségeitől szabadulni, a strandon töltött pihentető napoktól a Füredi Borfesztivál nyüzsgéséig, minden öröm forrása számomra. A nyár végi visszaút hosszú autókázásának kezdetén, amikor Magyarországon keresztül haladunk, mindig újra és újra beleszeretek a gördülő hegyekbe, a kicsi ehetni-való falvakba, és még az omladozó várak is megdobogtatják a szívem. Sajnálatos módon, nem volt sok alkalmunk otthon karácsonyozni, de attól függetlenül évente a Vörösmarthy téri karácsonyi vásárról álmodok. A fagyos, “harapós” levegő, a mézeskalács édes illata és a jövőbeli ajándékok széles választékával megtöltött számtalan stand, ideális légkört biztosít a karácsonyi hangulat előkészítéséhez. Ráadásul, a havas időben maguk a környező kis utcácskák is el vannak varázsolva, nem is beszélve a Budai hegyekről, amelyek angyali módon nyújtózkodnak az ég felé. Végül, de nem utolsó sorban, magyarságom meghatározó eleme Magyarország története is. Gazdag történelméről órákig lehetne beszélni; a büszke, keserű, sötét, és győzedelmes epizódok mind összegyűlnek egybe és egy hihetetlen mesévé dagadva ragadnak magukkal bennünket. Talán nekem az 1552-es egri vár ostroma áll legközelebb a szívemhez, ezért is választottam az egyik iskolai prezentációm témájának. Egy kis vár, amiről azt gondolta a hatalmas Oszmán birodalom, hogy úgy lerázza mint a diót a fáról, bátran és kitartóan megállta a helyét, és megmutatta, hogy kicsi a bors de erős. Az én véleményem szerint, az egri ostrom metaforájává vált annak az országnak, amelyet szolgált; talán kicsi a hazánk, de ha valaki betekint a felszín alá, egy kincsekkel teli bányát talál. Végül is visszatérve a kérdésre; mit jelent számomra magyarnak lenni? Talán úgy tudnám a legegyszerűbben megfogalmazni, hogy a gyermeke vagyok egy olyan országnak, amely úgy vár rám, mint egy édesanya kitárt karja; egy búvóhely, egy menedék, mesével teli barlang, amelyet el kell hagyni, de ahová a szívem mindig visszavágyik."
 
További információ:
 

Ilyen válságos időkben is jó érezni, hogy itt a kinti magyarság körében is számíthatunk egymásra, a támogatásra, és hogy együtt megtaláljuk a megoldást gyermekeink számára, a kultúránk és nyelvünk megőrzése érdekében.

Április 25-én megkezdődött és májustól folytatódnak az online magyar órák is a guildfordi Magyar Iskola mind a 7 csoportjában, amik teljesen új dimenziót nyitnak meg a közös magyar tanulás és közösségépítés területén.

Az alapítvány facebook oldalán a kormány egyedülállóan átfogó támogatási rendszereiről is olvashatnak az oda látogatók: https://www.facebook.com/HCAGuildford/notes/

Új családokat is várunk szeretettel.

További információ:

maria.chambers@hcaguildford.org.uk

www.hcaguildford.org.uk

www.magyartanodaguildford.org.uk

https://www.facebook.com/HCAGuildford

https://www.facebook.com/HCAGuildford/events