Lezártuk az első negyedévet a Brisbane-i Magyar Iskolában!

Húsvét és szalonnasütés

/ Kelemen Réka /
kelemen.reka képe
Ausztráliában negyedéves periódusokban zajlik az oktatás és ezt a rendszert követi a Brisbane-i Magyar Iskola is. Minden negyedévben öt alkalommal találkoznak iskolánkban a gyerekek.
Húsvéti kvízKirakó - a megfejtés: locsolásLocsolkodás az iskolábanTojások színezése túró rudi majszolása közben

A rengeteg játék és tudományos kísérlet mellett ebben a periódusban a következő fő témákkal foglalkoztunk: tél a földteke túloldalán, farsang, Dracula, a kínai holdújév, Ilyenek vagyunk (gyermekek önmaguk jellemzése, bemutatása), március 15-ére való megemlékezés és a húsvét ünnepe. Igazán különleges volt az ötödik alkalom. Ekkor ugyanis nem a szokott helyszínen találkoztunk, hanem a marsdeni Magyar házban, ahol hatalmas kül- és beltéri közösségi tér áll a rendelkezésünkre, amit próbáltunk is a lehető legjobban kihasználni.

Amíg mi előkészítettük a játékhoz a terepet, addig a gyerekek iskolánk elnökének vezetésével a szokásos tudományos kísérleten vettek részt. Ez alkalommal a tömegközéppontról tanulhattak, aminek szemléltetésére az ún. slackline-on, azaz két fa közé kifeszített kötélen tehették próbára az egyensúlyérzéküket. Az alacsonyabbra vitt tömegközéppont stabilitásra gyakorolt hatását ismerhették meg és próbálhatták ki a gyerekek.

Ezt követően kezdetét vette a húsvéti kvíz. A kvíz során vegyes korosztályú csoportokban mérhették össze tudásukat a gyerekek. Minden csoportnak választania kellett egy "bábút" maguk közül, aki a csoport eredményeit jelölte az életnagyságú pályán, a kezdőpont és a cél között. Illetve minden csoportnak volt egy szavazója is, aki minden kérdés után felmutatta, hogy mely válaszlehetőséget szeretné a csapata megjelölni.

A kérdések különböző nehézségűek voltak. Sok olyan volt, amire egy 6-7 éves gyerkőc már gond nélkül választ tud adni, de hogy valóban versenyhelyzet álljon elő és a nagyobbaknak is kihívást jelentsen a kvíz, volt néhány olyan kérdés is, amihez az alkalom elején levetített videó információit kellett felhasználniuk. Ez néhány esetben nem is ment túl könnyen, de így is minden csapat nagyon szép eredménnyel zárta a versenyt.

A kvíz négy fordulója között a gyerekek néhány mulatságos, más kompetenciákat megmozgató feladatban vettek részt. Akadálypályát teljesítettek, madarakhoz hasonlóan csipegettek, kirakóztak és megnevezték, hogy mit ábrázolt a kirakott kép (hagyományos locsolás népviseletbe öltözött fiúkkal és lányokkal) és végül színes tojásokat kellett keresniük az udvaron. A műanyag tojásokban sok vicces locsolóverset találtak, amik kiváló lehetőséget adtak a fiúknak az ötletgyűjtésre, hogy minél kreatívabb versekkel állhassanak elő a locsolásnál.

Amíg a fiúk verseket válogattak és tanultak, addig a lányok tojásokat színeztek ajándékba. Hogy mindkét csapatnak jobban menjen a munka mindenki választhatott egy-egy igazi pöttyös túró rudit, de természetesen a locsolás után a csokitojás sem maradhatott el.

A délután ezen pontján már mindenki nagyon éhes volt, alig várták a gyerekek, hogy a tábortűz köré ülhessenek és elkészíthessék szalonnáikat, zsíros kenyereiket, no meg persze a mályvacukrokat. A jókedvünket a csepergő eső sem ronthatta el, a közös sütögetést vidám beszélgetések, gyermekzsivaj és különböző játékok kísérték.

Ha szívesen látnának több képet az alkalomról nézzék meg az iskola Facebook oldalára feltöltött videót: https://www.facebook.com/BrisbaneHungarianSchool/videos/329750123427311