2020 első iskolai napja Wokingban

A Magyar Iskola Woking idei első tanítási napja

/ Kardulesz Rita /
kardulesz.rita képe
2020-ban először, január 11-én fogadta újra az iskola csapata régi és új diákjait, hogy egy tudásban, játékban, élményekben gazdag nappal ajándékozza meg a White Rose Lane-re, a The United Reformed Church Hallba látogató családok gyermekeit.
Szülinapozás a Süni csoport foglalkozás végénIgazi iskolai hangulatban a magyar órán"Mit is jelent ez a közmondás?"Történet a középpontban

A közös helyiségben, a hallban kezdődött el a nap, ahol az iskola oktatási vezetője, Melinda üdvözölte a szülőket-gyerekeket, és ugyanott, a közös helységben, a hallban énekeltük el együtt a „Boldog születésnapot”, ezzel köszöntve a csoport két tagját. Majd a magyar himnusszal hivatalosan is kezdetét vette az idei első tanítási nap.

A szokásokhoz híven, mindegyik csoport más-más teremben töltötte el tartalmasan az időt, mely 14:00 órától 16:45-ig tart, kisebb szünetekkel és az ebédidővel megszakítva.

A Magyar Iskola Woking már 2011 óta szervezi népszerű foglalkozásait, olvasható a közösségi oldalukon. Minden hónap 2. es 4. hétvégéjén. Szombati óráikat 6 csoportban tartják, korosztályokra bontva, tanrend szerint haladva, a gyerekeket magyar írásra, olvasásra, kultúrára és honismeretre tanítva. Ahogy a tantestület megfogalmazza: „…Iskolánk az angliai, elsősorban a Surrey és Hampshire megyében élő magyarokért jött létre. Az itt felnövekvő generációkban támogatjuk a magyar nemzeti identitás kifejlődését, számukra örökségül átadjuk a magyar hagyományok ápolásának örömét és igényét. Az óvodai és tanórák alatt minél több magyar népszokás, népdal, játék, népmese és irodalmi alkotás bemutatására és játékos megtanítására törekszünk úgy, hogy a gyerekek természetes módon szívják magukba a tudást, a magyar kultúrát és folyamatosan bővítsék szókincskészletüket. A tananyag kiválasztásakor a gyermekek életkori sajátosságát és érdeklődési körét is figyelembe vesszük. Játékos formában fejlesztjük a nyelvi készséget, illetve a hasonló kulturális háttérrel rendelkező társaikkal a közösségi életbe való aktív beilleszkedésre, részvételre ösztönözzük a gyerekeket.”

A 6 csoport a Csiga, Süni, Katica, Pillangó, Nyuszi és Bagoly csoport. Eszter csoportjában, a Csigáknál, a szülők is részt vesznek a gyerekkel a foglalkozáson, hiszen ők a legkisebbek, a 0-3 éves korosztály. A körben mondókák és énekek szólaltak meg, és újabb gyerekeket is üdvözölhettek ezen a szombaton.  A Süni csoportban, amely a 3-4 éves gyermekek köre,

Holle Anyó meséjét mondta el Petronella, és egy szülinapi torta is előkerült a foglalkozás végén. Kingáéknál, a Pillangó csoportban a 6-7 évesek munkafüzetes feladatokat oldottak meg. A kézműves foglalkozás Hajniékkal szintén izgalmas esemény, hiszen itt folyik a kreatív műhely, ahol sok ötletes alkotás születik a szülő-gyermek koprodukcióban, ez alkalommal pingvineket lehetett vágni, ragasztgatni és dekorálni. A Matilda és segítői vezette 8-9 éves Nyusziknál pedig a szólások-közmondások értelmezése, és a Vízkereszt voltak az órák fő témái.

Az ebédről a szokásos konyhai csapat gondoskodott, a finom meleg ételek közül például a bablevest és/vagy tejszínes csirkemellet lehetett választani. Az étkező szintén jó terepe az együtt étkezésnek, társalgásnak.

A nap utolsó órája előtt néptánc foglalkozás volt, ahol Krisztáék várták a táncoslábú gyermekeket szüleikkel együtt. A 9+ korcsoportnak Bagoly növendékei az Árgyélus királyfi és Tündérszép Ilona meséjét olvasták el, majd különböző feladatok segítségével elemezték Gáborral. Mindez, mint megtudtam egyfajta előkészítése volt a János Vitézzel foglalkozó órának.

A legtöbb időt a kicsiknél, 4-5 évesek Katica csoportjában töltöttem, mint segítő. A csoport „totemállata”, a plüss Katica, akit minden héten mást látogat meg, mindig más viheti haza. A Melinda és segítői vezette óra nagyon színes és élvezetes volt: a képekkel szemléltetett újévi szimbólumok és szokások mellett a hét napjai voltak az óra fő témái, a 7 napon végbement világ teremtése történet mellett a napok neveit gyakorolták a gyerekek. Volt virslikóstolás és ernyős játék is – nagy kacagások közepette. A játékban egy labdát kellett fenntartani és ugratni a gyerekek által kifeszítve tartott ejtőernyőn, úgy, hogy le ne essen, máskor meg a szülők tartották az ernyőt, míg alatta a gyerekek gyorsasági játékot játszottak. A foglalkozás egy elcsendesedő résszel zárult, az „Erdő mellett estvéledtem” dallamára.

Az idő Wokingban is rohant ezen a napon, én személy szerint már nagyon várom a következőt, és jó érzés, hogy ezzel nem vagyok egyedül.