A Guildfordi Magyar Iskolában mindig történik valami izgalmas és újdonság erejével bíró dolog. Négy alkalommal került sor személyes és online foglalkozásokra a november hónap során, minden alkalom dinamikus és gazdag repertoárt felsorakoztató élmény alapú tanulási folyamattá varázsolódott az iskola tanárainak jóvoltából.
Az online foglalkozáson Szent Márton legendájával ismerkedhettek meg a tanulók, játékosan megtanulták a liba testrészeit; sor került triangulum hangszer által kísért népdal tanulásra, használatba vette a Kockásfülű nyúl csoport a Papír színházat, a kisebbek pedig a Mese szoknya nyújtotta csodákat tapasztalhatták meg.
Az órák általános tananyagán, vagyis a tél, mint évszak megismerésén túl minden csoport a Mikulás várásra készült a novemberi tanulási alkalmak során. Minden csoport választott magának egy verset, amit megtanulnak és közösen előadnak majd a Mikulásnak 2025. december 7-én, a Guildfordi Magyar Iskolába azon a napon fog érkezni a Mikulás – súgta meg a szervezet igazgatónője, Maria Chambers. A kézműves műhelyen a gyerekek a versek dekorációit készítettek el.
Papír színház: hasonló elven működik, mint a bábszínház, azzal a különbséggel, hogy a színházat formázó papír kereten belül nem báb figurák, hanem előre elkészített képek jelenítenek meg egy-egy jelenetet meséből. Ez a módszer arra is alkalmat ad, hogy saját történetet alkothassanak a gyermekek, fejlesztve ezzel kreatív képzelőerejüket, logikai gondolkodásukat és kommunikációs képességüket is. A módszer nem új keletű, találkozhatunk vele a londoni Science Múzeumban is, ahol a Mark Thompson Production történeti színházi formában mutatja be a tudomány fejlődését. Ebben a programban tudósok és feltalálók életét, felfedezéseit dramatizálták, például a gőzgép, az ipari forradalom vagy a viktoriánus kori tudományos áttörések kapcsán. A hangsúly itt nem az utazás-élményén, hanem a történeti kontextuson és a tudományos személyiségek bemutatásán volt.
A Mese szoknya módszer is a kreativitás fejlesztésre, logikai gondolkodás kialakítására, valamint a kommunikációs készségfejlesztésére irányul. E mellet a csapatépítés rendkívül jó eszköze is egyben, hiszen a módszer lényege abban rejlik, hogy a tanár magára ölti a különböző mesére emlékeztető formákat, jeleneteket tartalmazó szoknyát, leül és kiteríti azt maga körül. A gyermekek pedig olyan közel húzódnak hozzá, hogy meg tudják érinteni az egyes motívumokat, és egy-egy történetet megkreálásába kezdjenek általa.
Az Eszterlánc csoportban a november hónapban a gyerekek a családi koncertre készülve tanultak új dalokat, a Kodály alapú szolmizálás és ritmus kártyák segítségével ismerkedhettek a zenei alapokkal, illetve ismétlésként eszközös játékokat játszottak, valamint a Moldvai táncrendet gyakorolták négy tanárunkkal.
A Guildfordi Magyar Iskola vezetősége gondot fordít a közösségépítésre. Az összetartozást és a kollégák áldozatkész tevékenységét hangsúlyozandó, a szervezet 2025-2026-os tanévének aktív munkatársait megjelenítő tabló készült, melyet a közösségi média oldalakon is megjelenít az iskola.
Mint azt korábbi írásaimban is jeleztem, a szervezet részt vesz az Egyesült Királyságban folyó oktatási és kulturális rendezvényeken, programokon. November hónapban a Magyarok Angliai Országos Szövetsége (MAOSZ) éves közgyűlésén képviselte a HCA-t Maria Chambers igazgatónő, hiszen a Guildfordi Magyar Iskola évek óta MAOSZ tag. (A MAOSZ szervezésében valósul meg minden évben az Országos Oktatási Konferencia az Egyesült Királyságban, melyen az itt működő hétvégi magyar iskolák plenáris előadások és workshopok formájában részesülhetnek továbbképzésben évente egy alkalommal.) November 23-án az alapítvány igazgatója reszt vett a MAOSZ éves közgyűlésen ahol többek között az ECL es GCSE vizsgák újra élesztéséről is szó volt.
November hónap elmúltával gyermekek, szülők, iskolai munkatársak mindannyian várakozástelin számolják a napokat, amikor megérkezik az iskolába a Mikulás. A programra 2025. december 7-én kerül sor egy ünnepi hangulatú komolyzenei koncerttel fűszerezve, mely kiemeli a Mikulásnak és a Karácsonynak, mint a szeretet ünnepének a fontosságát.

