JÚNIUSI ISKOLANAP

A sok esőt követően végre egy napsütéses napon tudtuk megtartani a júniusi iskolanapot

/ Darvasi Áron László /
darvasi.aron képe
A mai órán megvizsgáltuk, hogyan építsünk vállalkozást.
A gyerekek rajzolták nekemBemelegítés az udvaron

Átnéztük a pénzügyi alapokat, honnan jön és hová megy a pénz, mik a közvetlen és mik a működési költségek, és hogyan alakul ki a nyereség. Erre példaként a magyar - új-zélandi Hungarian Twister (Kürtőskalács) kisvállalkozás hoztuk és ennek mentén néztük át a fentebbieket.

Ezután rátértünk az etikus vállalkozás jelentésére, mit jelent jól csinálni, környezettudatosság, tisztességes fizetés, az emberek különbözőségének elfogadása, biztonság a dolgozóknak és a vevőknek és a modern rabszolgaság kizárása.

Ezt követően átbeszéltük, hogy mik azok a készségek, amik elengedhetetlenek a jó csapatmunkához; kommunikáció, közös cél, bizalom, problémamegoldás, konfliktuskezelés. Megtanultuk, hogy mit jelent vezetni, és, hogy milyen vezetői stílusok vannak; jövőbe látó, rendszeres, empatikus, motiváló, irányító, közös döntéshozó.

Majd a napot egy saját üzleti terv kialakításával zártuk. A gyerekek maguk dolgozták és találták ki a saját üzleti terveiket, amit öt percben mutattak be egymásnak. Ki tudja, lehet, hogy valamelyik később megvalósul.

A tanulást persze a déli pizza evés és a napvégi foci enyhítette.